Jak utrzymać prawidłową wagę w trakcie menopauzy
Wzrost masy ciała może wydawać się nieunikniony po wkroczeniu w dorosłe lata menopauzy, lecz zgodność z rzeczywistością jest taka, że nie musi tak być.

portal dojrzałej kobiety

Naturalne zmiany hormonalne oznaczają, że masz prawo zacząć zauważać objawy menopauzy, takie jak uderzenia gorąca, nocne poty i huśtawki nastrojów, niemniej jednak nie musisz bezczynnie akceptować faktu, że liczba na wadze w łazience też nieprzerwanie rośnie.

Waga w czasie menopauzy – o co chodzi?
Oto, co dzieje się z Twoim ciałem: rozkład ciężaru przekształca się w miarę menopauzy, a ponadprogramowe kilogramy gromadzą się dookoła twojego brzucha. Przed, w trakcie oraz po menopauzie poziom estrogenu zaczyna słabnąć, a metabolizm spowalnia, co utrudnia stratę masy ciała, zwłaszcza w okolicy środkowej. Tłuszcz z brzucha nie jest najzwyczajniej w świecie denerwujący – jest też niezdrowy. Badania pokazują, iż zwiększa to ryzyko chorób serca, cukrzycy, niektórych nowotworów, a ma okazję nawet przedwczesnej śmierci.

Co zrobić, żeby poradzić sobie ze wzrostem wagi?
Rozpocznij od połączenia ostrożnych i energicznych ćwiczeń, by wypalić menopauzalny przyrost masy ciała. Twoja rutyna ma obejmować ćwiczenia aerobowe, takie jak:

•    pływanie,
•    chodzenie,
•    podróżowanie na rowerze,
•    jogging,
•    trening siłowy.

To, co pragniesz dziś zastosować, to trening interwałowy o ogromnej intensywności – oznacza to przeplatanie impulsów o wysokiej intensywności z mniejszą intensywnością w trakcie treningu. Twój metabolizm spowolnił się, co poniektóre badania twierdzą, iż spala paręset kalorii mniej na dzień. Patrz wobec tego na to, co jesz oraz dokonuj dobrowolnych wyborów co do tego, co dajesz na talerz.